WNC-376106
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Az óra és az idő fogalma - Első osztályba megy gyermekem 6. rész

Az óra és az idő fogalma - Első osztályba megy gyermekem 6. rész

Az "Első osztályba megy gyermekem " sorozat azoknak a szülőknek szeretne, hétről-hétre, gyakorlati tanácsokat adni, akiknek gyermeke szeptembertől az általános iskola első osztályát kezdi, és szeretnék, ha ez a kezdés minél gördülékenyebben menne.

Miért jó, ha gyermekünk már az iskolakezdéskor ismeri az idő fogalmát? Hogyan segíthetjük a kicsiket at óra játékos megismerésében? A cikk erre próbál választ adni.

Mindannyian úgy születünk, hogy rendelkezünk egy ösztönös időérzékkel 

Habár a gyerekek is rendelkeznek egy ösztönös időérzékkel, ez nem azt jelenti, hogy tisztában van a „holnap”, „néhány óra múlva” fogalmakkal. A gyermekek öt - hat éves korig csak a jelenben élnek. Majd elkezdenek különbséget tenni múlt és jelen között. Alsós iskolások még gyakran keverik az időtartamot.

Miért fontos az idő fogalmának megismerése az iskolás gyermeknek?

Amikor szeptemberben elkezdődik az iskola, gyermekünknek a legszembetűnőbb változás, hogy nagyjából 45 percig egy helyben kell lennie, ülnie. ( Persze itt jegyzem meg, hogy soktanító néni ezen a „szabályon” próbál változtatni, kicsit tornáztatja a kicsiket vagy lerövidíti az órát). Ha tudja gyermekünk a különbséget a kis-és nagymutató vagy óra-perc között, látja az idő múlását, így tudja, hogy még mennyi van hátra a tanórákból.

Hogyan tanítsuk meg az időt
Az idő fogalmának tanítása nagyon izgalmas elfoglaltság is tud lenni. A „még kettőt alszunk” könnyen átalakítható „ holnapután-ná”. Érdemes a hét napjait is gyakorolni, ha még nem tudják. Természetesen utalhatunk rá, hogy az iskola hétfőtől péntekig tart, majd 2 nap pihenő jön.

Az órát érdemes először csak 2-3 eseményen keresztül elkezdeni tanítani. Például reggel, ébredéskor megmutatni, hogy reggel 7 óra van, majd ebédkor 12 óra, vacsoránál pedig este 7 óra van. Így nemcsak a számokat fedezi fel az óralapon, de a reggel-délben-este fogalmával is megismerkedik. Az kismutató-nagymutató játékos megtanításánál használhatjuk a jobb-és balkezünket. Például mondhatjuk és mutathatjuk, hogy délben mind a két kezünk magasban van.

Készíthetünk gyermekünkkel együtt faliórát. Parafalapból kör alapot kivágunk, esetleg az egyik részé lefestjük akril festékkel. Közepébe óraszerkezetet illesztünk ( beszerezhető hobbiboltban ), és gyermekünkkel együtt számokat festünk. ( Lásd a képen)

Természetesen rengeteg egyéb társasjáték célzottan segíti az idő, óra tanítását is.
forrás : http://www.ergobag.de/blog#slso-lernen-eure-kinder-ganz-leicht-die-uhr-lesen

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: tanulási tippek praktikusság