WNC-376106
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Iskolaérettségi teszt avagy gyermekem mehet e szeptembertől iskolába ? 2.rész

Iskolaérettségi teszt avagy gyermekem mehet e szeptembertől iskolába ? 2.rész A hat éves gyermekek szülei így ­már­cius környékén össze­­szorult szív­vel néznek egymásra és kérde­zik: Mi tévők legyünk? Bírni fogja az iskolát? Kétrészes cikkünk második részében gyakorlati tanácsokat adunk azoknak a szülőknek, akik bizonytalanok abban, vajon gyermekük iskolaérett vagy sem. 

Folytatva a gyakorlatokat , melyekkel megnézhetjük gyermekünk " érettségét" : 


9. Meg tudja-e nevezni testrészeit? Mivel a legbiztosabb pont a saját testünk, ezért ha ez bizonytalan minden azzá válik.

10. Kialakult dominanciákkal rendelkezik-e? A nem megfelelőkézzel történő írás pl. nehezíti a tanulást és diszfunkciókhoz vezethet.

11. Koordinált-e a szemmozgása? Nehezítő tényező a sok tv és számítógép használat. Szemtorna lehet a fej elmozdulása nélkül: szemmozgatás jobbra, balra, le, föl, rézsútosan.

12. El tudja-e különíteni a jobb és bal irányokat, illetve helyesen használja-e a névutókat (latt, fölött, mögött stb…) ?

Képes-e adott mozdulatokat ill. alakokat térben (pl. építés) és síkban (pl. rajz) leutánozni?

14. Képes-e mozgássorozatok elvégzésére (pl. taps-lépés-guggolás, gyöngyfűzés) ill. rajzminták követésére?

15. Képes-e irány követésére? Itt is eleinte nagymozgásban, később finommozgásban, papíron.

16. Megfelelő-e a szem-kéz koordinációja? Ezt például célbadobás során figyelhetjük meg.

17. Biztosan különbözteti-e meg az alakot a háttértől? (Mi van a képen hátrébb, mi előrébb? Egymásra rajzolt tárgyak elkülönítése.)

18. Felismeri-e az azonos alakokat, színeket, nagyságokat, mennyiségeket? (pl. különböző színű és nagyságú kockák válogatása.)

19. Az azonosságon túl felismeri-e a különböző­ségeket?

20. Különböző hangokat meg tud-e különböztetni egymástól? (pl. azonos hangzású szavakat: pl: kéz-kész, mind-mint)

21. Felismeri-e a rész-egész viszonyát? (pl. kis rész­le­teket megkeresni az egészen belül)

22. Megye-e a szétszedés és újra összerakás gyakorlata?

23. Képes-e az egyik érzékszerv-csatornán nyert információt másik csatornára átfordítani? (pl. mesét lerajzolni.)

24. Képes-e magát árnyaltan kifejezni? Van-e türelme másokat meghallgatni? Tud-e kérdezni? Ezeket a sok mesehallgatás, verstanulás és beszélgetés fejleszti.

25. Be tud-e fejezni önállóan egy elkezdett történetet?

26. El tudja-e helyezni magát időben és társadalmi környezetében? Ismeri-e az évszakokat, napszakokat, napok változását?

27. Tud-e szabályok szerint viselkedni a mindennapi életben és a játékban egyaránt?

28. Tűri-e a kudarcot?

29. Bizalommal fordul-e a felnőttek felé? Elfogadja-e őket?

30. Játszik-e a közösségben?

Végezetül könyvajánló a témával kapcsolatban : 

Demeter Lázár Katalin; Dr. Váradi Ágnes: Képességtár 3. - Iskolaérettség - Tehetséggondozó füzetek 5-6 éves gyerekek és szüleik számára

Napvilág Kiadó, 2013

Iskolaérett vagyok?! - Tájékozódás térben és időben - szintfelmérő óvodásoknak 48 matricával

Bajuszka Kft., 2016

Piac - bölcsitől a nagycsoportig - Felkészítő foglalkoztató az iskolaérettséghez 250 matricával

Bajuszka Kft., 2014

Dr. Sir Veronika: Az óvodáskor nagy kérdései - Óvodaérettségtől iskolaérettségig

CEWE COLOR MAGYARORSZÁG KFT., 2011

Forgács Zsóka: Irány a suli! - Gondolatok az iskolaérettségről és az iskolaválasztásról

Dinasztia Tankönyvkiadó, 2005

forrás : www.lurkovilag.hu

 

Tartalomhoz tartozó címkék: tanulási tippek