Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Kognitív képességek fontossága - Első osztályba megy gyermekem 7. rész

Kognitív képességek fontossága - Első osztályba megy gyermekem 7. rész

Az "Első osztályba megy gyermekem " sorozat azoknak a szülőknek szeretne, hétről-hétre, gyakorlati tanácsokat adni, akiknek gyermeke szeptembertől az általános iskola első osztályát kezdi, és szeretnék, ha ez a kezdés minél gördülékenyebben menne.

Milyen kognitív képesség megléte szükséges egy leendő első osztályos gyermeknél? Milyen játékokkal lehet egy-egy területet fejleszteni? A cikk erre próbál választ adni.

Egy 6 év körüli gyermeknek, aki szeptembertől iskolába megy, szükséges, hogy bizonyos kognitív képességgel rendelkezzen, így könnyebben veszi az akadályokat az iskolai életben.

Ezek közül a legfontosabb képességek a következők:

-          Egy leendő elsősnek képesnek kell lennie egy-egy összetettebb feladatsor megértésére és megoldására ( 2-3 feladat) Például vedd elő a matematikai könyved, lapozz a 7. oldalra és karikázd be ceruzával a páros számokat. Ilyen összetett feladatsor megértésének képességét otthon is gyakorolhatjuk például kérjük meg gyermekünket, hogy menjen be a konyhába, nyissa ki a konyhaszekrény jobb részén a középső fiókot és vegyél ki 2 mélytányért.

-          Egy nagycsoportos gyermeknek az első hat számot ismerni kell, illetve tudnia kell a több-kevesebb-ugyanannyi fogalmat.

-          Ahhoz, hogy szeptembertől könnyebben vegye gyermekünk a kezdeti nehézségeket, jó, ha ismeri a különböző matematikai formákat ( kör, kocka, háromszög stb.) illetve színeket. Ezeket gyakorolhatjuk olyan módon, hogy néhány használati tárgyat összegyűjtünk ( például labda, fénykép, papírlap, üveggolyó ) és kérjük meg gyermekünket, hogy csoportosítsa az azonos formájú tárgyakat egy helyre. ( Számtalan fejlesztő játék áll rendelkezésre ezek fejlesztésre például LÜK, Logico Piccolo stb.)

-          A 6 éves korosztályú gyermek általában már rendelkezik egy általános alaptudással a természettel és környezetünkkel kapcsolatban. Ilyen alaptudás például az évszakok ismerete,

lent-fent, jobbra-balra fogalma. Például gyakorolhatjuk a irány fogalmakat úgy, hogy gyermekünk szemét bekötjük, és jobbra-balra "vezény-szavakkal" odairányítjuk egy adott helyhez.

                                                                       forrás : www.familienkost.de

Az oldal tetejére