WNC-376106
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Milyen a jó iskolatáska? – gondolatok az első iskolatáska vásárlásról 1. rész

Milyen a jó iskolatáska? – gondolatok az első iskolatáska vásárlásról 1. rész A legtöbb gyermek életében az első iskolatáska vásárlása olyan élményekkel teli esemény, amely meghatározza az iskolára hangolódását.

Ha több gyermek van, az első táskavásárláskor a szülő - tapasztalatom szerint – könnyen elvész a különböző szín-, formavilág- és ártengerben. Ráadásul vannak olyan szempontok is az előbb felsoroltakon kívül, amelyekről még nem is tudunk, de amint elkezd gyermekünk iskolába járni, rögtön fontos szerepet kap. Ilyen például, hogy ha a csemeténk kiveszi a táska „tartalmát „reggel az iskolában (füzet, tankönyvek), és leteszi a pad mellé, nem jó, ha összerogy és a földön hever a nap hátralevő részében. Másik szempont lehet, hogy a gyakori használat miatt előnyös, ha a táska mosható mosógépben, illetve több rekesz van a táska belsejében, ezzel „rákényszerítve” lurkónkra a rendszer szeretetét!

Legnagyobb gyermekemet (fiú) sajnos egyáltalán nem érdekelte az iskolakezdés. Így nélküle vágtam neki a iskolaszerek és táskák beszerzéséhez. Telefonon egyeztettem vele, hogy versenyautós iskolatáska vagy kalózos mintás táska tetszene neki, és úgy éreztem, hogy én is jó jártam azzal, hogy gyorsan, egy mondatban lerendeztük, hogy melyik mintájú táska áll hozzá legközelebb. Ezt a táskát egészen két évig sikerült használni (utolsó félév már kínkeserves volt), amikor is beláttam, hogy nem csak a versenyautós minta vált „cikivé”, de a testmagasság növekedése miatt mindenképpen szükségünk van egy új táskára.

Iskolatáska választás: közösen!

Tanulva az előző hibámból, immár együtt mentünk el vásárolni új iskolatáskát, amit akár egy egyszerű, különösebb ergonómiai hátkialakítás-mentes hátizsáknak is hívhatunk. A táska azonkívül, hogy kellően vagány volt, gyakorlatilag az összes hibájával rendelkezett, amivel egy ilyen iskolatáska rendelkezhetett:

-          Nem volt elég elválasztó rekesze, így fiamnál kétszer annyi időbe telt, míg egy-egy füzetet, könyvet „kibányászott” a táska legaljáról.

-          Nehezen behúzható cipzárai még sokszor rajtam is „kifogtak”, nemhogy egy 6-7 éves gyermeken.

-          Nemcsak üresen, de még füzettel-könyvvel tele sem állt meg rendesen, ha letette a padlóra.

-          Általában egy oldalon vitte az egész táska tartalmát, mellyel elérte, hogy folyamatosan a gerincferdülés lehetőségén aggódtunk.

A táska amúgy sem bírta sokáig, de legalább újabb tapasztalatokkal gazdagodtam arról, mit nem szabad választani. Úgy gondoltam, hogy lányomnál, már sokkal körültekintőbben fogok választani. Persze mondanom se kell, hogy nem így lett …..( folytatás hamarosan )

Tartalomhoz tartozó címkék: ergonómia praktikusság biztonság