WNC-376106
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Ötletek tízórai készítéséhez, avagy mit tegyünk egy alsós gyermek uzsonnás dobozába... 1. rész

Ötletek tízórai készítéséhez, avagy mit tegyünk egy alsós gyermek uzsonnás dobozába... 1. rész

Egy alsó tagozatos gyermeknél a napi energiabevitel legalább 20%-a  történik az iskolában, a délelőtti órákban. Ebben a részben ötletet- tippet szeretnék adni, hogy milyen gyümölcsöt és milyen „formában” vigyen magával lurkónk.

Szakemberek javasolják, hogy a tízórai szendvics mellett tartalmazzon gyümölcsöt-zöldséget illetve innivalót is!

Sokszor nem is olyan egyszerű kiválasztani a megfelelő gyümölcsöt. Néhány alapszabály, amelyre figyeljünk:

1.        A „kiválasztott gyümölcs” ne engedjen levet, hiszen az iskolatáskába eltett doboz „fejjel lefelé állva „hamar megadja magát és a gyümölcslé külön utat tőr magának, és az írószereken „landol”.

2.        Válogassunk lehetőleg idénygyümölcsöt!

3.        Megmosva és megpucolva (ne meghámozva csomagoljuk be a gyümölcsöt! A szőlőt szemezzük le!

4.        Készíthetünk apró falatokat is, esetleg belecsempészve egy-egy újdonságot! (Ez utóbbival azonban vigyázzunk, mert esetleg allergiát vált ki gyermekünknél az elfogyasztása.)

5.        Megoldás lehet az aszalt gyümölcs is! Egy-két aszalvány (banán chips, alma chips) mellett tehetünk magokat (diót, mandulát) is.

6.        Kerüljük a nagyon édes gyümölcsöt!

7.        Zöldségeket (répát, uborkát, retket) is csomagolhatunk minden második nap! Ilyenkor érdemes egy kis túrókrémet (nem folyékony, hanem darabos) hozzácsomagolni, hisz a zöldségdarabok ízletesebbek, ha be tudjuk mártogatni!

8.        Hetente néha készíthetünk színes smoothie zöldség- gyümölcslevet!
Ha „piros” színű napot tartunk tegyünk a turmixgépbe szőlőt, epret, banánt és egy kis vizet!

Ha „zöld”színű napot tartunk szőlő, kiwi , alma mellett tehetünk bele egy kis uborkát is!
Ha „narancs”  színű napot tartunk barack, sárga barack mellett esetleg mangót és répát is tehetünk a gyümölcslébe!

 

És végül ne felejtsük, a zöldség és gyümölcs bevitel gyermekünk helyes táplálkozásának kiemelkedő fontos része!

Tartalomhoz tartozó címkék: ergonómia praktikusság